Seranova Seramik | Seramiğin parlayan yıldızı...
Seranova Seramik Carna Seranova Seramik Castle Seranova Seramik Chipping Seranova Seramik Grace Seranova Seramik idole

Umpaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hilmi Alper

Seranova Seramik, 2000 yılında yatırımlarını tamamlayarak üretime başladı. İlk yıllarda 2 milyon m2/yıl olan üretim kapasitemizi yeni yatırımlarla 11 milyon m2/yıl'a çıkarttık. Uşak'ta 50.000 m2'si kapalı, 480.000 m2 açık, toplam 530.000 m2'lik bir alanda yer ve duvar karoları üretiyor, 6 milyon m2 yer ve 5 milyon m2 duvar olmak üzere toplam 11 milyon m2'lik üretim kapasitesine sahip bulunuyoruz. Yeni fikirler ve yeni ürünlerle farklılaşıyoruz. Bu alanda İddialıyız. Dolayısıyla tasarıma büyük Önem veriyoruz. Nitekim hangi alanda faaliyet gösterirseniz gösterin, uluslararası pazarlara açılmaya kararlıysanız, yeni ürünler ve yeni fikirlerle fark yaratmalısınız. Köklü bir tarihsel ve kültürel birikimden geliyor ve bunu seramik sektörüne yansıtmak istiyoruz. Bu konuda ülke olarak gerçekten avantajlıyız. Zengin bir birikimden geliyoruz. Bu doğrultuda Ar-Ge çalışmalarına özellikle daha yüksek kalite ve daha farklı tasarım anlayışıyla yön veriyoruz. Yatırımlarımız da buna paralel olarak her geçen yıl daha da ivme kazanıyor.

 2012-2013 yılları arasında gerçekleştirdiğimiz büyük dönüşüm ve yenilikçi vizyonumuzla yeniden yapılanma sürecimizi tamamladık. Seranova'yı bir dünya markası olarak konumlandırıyoruz. Bayilik sisteminden bayi konseptine, modern tasarım anlayışından yenilikçi ürün gruplarına kadar kurumsal açıdan her alanda tepeden tırnağa yenilendik, konumumuzu güçlendirdik. Yenilenme dönemi çalışmalarımız kapsamında ayrıca makine parkına dijital baskı sistemleri, parlatma ve kareleme hatları ile gövde boyama sistemlerini ilave ettik. Yenilenen vizyonumuz doğrultusunda dünya genelinde çok daha geniş pazarlara açılmayı hedefliyoruz. Şu ana değin son derece olumlu geri dönüşler aldık ve önemli girişimlerde, anlaşmalarda bulunduk.

Yerel pazarda ilk 10 seramik kuruluşundan biri olmanın yanı sıra ağırlıklı olarak Avrupa ve Ortadoğu pazarlarına ihracat gerçekleştiriyoruz. Ancak yeni ihracat hedeflerimiz doğrultusunda Amerika ve Afrika pazarlarında daha güçlü olmayı ve bilinen bir marka olmayı amaçlıyoruz. Bununla birlikte bayilerimiz tepeden tırnağı yenilikçi bir vizyonla yenilendi. Birçok kuruluştan farklı olarak satış sonrası hizmetlerimizle de fark yaratmayı arzuluyoruz. Bunun için yaptığımız çalışmalar tamamlandı ve yeni konseptimizi hayata geçirdik. Ürünlerimizin yüzde 35'inİ ihracata yönelik olarak üretiyorduk. 2013 yılında ise bu oranı yüzde 50'ye çıkarıyoruz.

Bayilerimize büyük önem veriyoruz, birlikte yenilikçi bir vizyon doğrultusunda faaliyet gösteriyoruz. En önemli faktörlerden biri satış sonrası hizmetlerde farklılaşmayı başarabilmekti. Bayilerimiz de bu konuda çok istekliydi ve altyapıda yenilenme sürecimizi hızla tamamladık. Kısa zamanda gerek bireysel gerekse kurumsal müşterilerimizden olumlu geri dönüşler almayı başardık. Günümüzün modern teknolojilerini tasarım yeteneğimizle birleştirerek sahip bulunduğumuz üretim gücüyle kaliteli ve güvenilir ürünler üretmek ve kullanıcılara tercih edilebilir ürünler sunmayı misyon edindik. Bu yönde kısa zamanda önemli başarılar elde ettik. Buna paralel olarak "daima en iyisi" olmak hedefiyle ülkemizin seramik sektörüne katkıda bulunan, aranılır, güvenilir, tercih edilir konuma gelmek ve bunu sürdürmek vizyonu doğrultusunda faaliyet gösteriyoruz.

Sektörümüzde ihtisas fuarları sektör profesyonelleri ve son kullanıcı ile doğrudan buluşma imkanı yaratması bakımından büyük önem taşıyor. Bu yıl Uluslararası UNICERA Fuarı ile ABD Atlanta'da düzenlenen COVERINGS 2013 Fuarı'nda yer aldık ve büyük beğeni kazandık, önemli anlaşmalara imza attık. ABD COVERINGS 2013 Fuarı, Seranova'nın ABD pazarına açılması için kilit öneme sahip bulunuyordu. Bu başarıyı elde ettik. Yeni ve yenilikçi ürünlerimiz büyük ilgi gördü. Özellikle dijital ve büyük boyutlardaki yeri ürün tasarımlarımıza ilgi yoğun oldu. ABD ve Kanada'yı içine alan Kuzey Amerika pazarı büyüklüğü ve bizim açımızdan sunduğu yüksek potansiyelle büyük bir önem taşıyor. Bu pazarda öne çıkmayı ve marka bilinirliğimizi artırmaya kararlıyız.

Türkiye önemli bir ölçüde inşaat sektörüne bağlı olarak büyüyor. İnşaat ekonominin lokomotifi konumunda. Bu konum doğal olarak seramik sektörüne de olumlu yansıyor, sektörün büyümesi ve gelişmesine katkıda bulunuyor. Çok büyük projeler hızla hayata geçiyor ve bu gelişmeler sektörümüzde rekabeti artırarak kalitenin yükselmesine yol açıyor. Kalite anlayışının yerleşmesine paralel olarak teknolojiye yatırımda da artış gözleniyor. Talebe yönelik satışlarda ise sektörümüz herhangi bir sorun yaşamıyor. Talep doğrultusunda yatırımlar artıyor, kapasite artışı sağlanarak ihtiyaçlar karşılanıyor. Genç ve dinamik bir nüfusa, hızlı büyüyen bir ekonomiye sahibiz. Bu dinamikler seramik sektörünün gelişmesine ivme kazandırıyor.

"Timder Temmuz - Eylül 2013 / Sayı 81"